Klövern tecknar två nya hyresavtal i Köpenhamn

2020-11-24

Klövern har tecknat ett avtal med Parfums Christian Dior avseende 973 kvm kontorsyta och ett avtal med Politiforbundet avseende 1 946 kvm kontorsyta i det så kallade Codan-huset på Gammel Kongevej i Köpenhamn. Inflyttning beräknas ske den 1 mars 2021 respektive 1 juni 2021.

”Det är med stor glädje vi välkomnar våra nya hyresgäster till Codan-huset där vi haft ett mycket stort intresse för förhyrningar efter vårt förvärv av fastigheten. Köpenhamns hyresmarknad är stark och dessa uthyrningar är ett led i vår plan att ställa om fastigheten från en single-tenant-fastighet till en attraktiv modern multi-let-fastighet”, säger Andreas Lange, Klöverns affärsenhetschef i Köpenhamn.

Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.

The Codan-house, Copenhagen.