Klövern tecknar ett 20-årigt hyresavtal med Scandic Hotels

2019-11-13

Klövern har tecknat ett hyresavtal med Scandic Hotels omfattande cirka 5 800 kvm i en planerad ny modernistisk byggnad i Örebro. Hotellet kommer att ha cirka 160 rum. Inflyttning är beräknad till november 2021.

Det nya hotellet är en central del av Klöverns projekt Örebro Entré vid den norra infarten till Örebro centrum i nära anslutning till stadens resecentrum. I första etappen av projektet avser Klövern uppföra en byggnad i 14 våningar om totalt cirka 8 600 kvm som kommer att inrymma hotell i nio plan samt kontor. Hyresavtalet är villkorat av att bygglov erhålls.

”Vi är mycket glada över att Klövern är ny hyresvärd till Scandic. Det nya hotellet adderar ytterligare 160 moderna rum med ett attraktivt läge i en region där vi ser en ökning i efterfrågan av hotellrum”, säger Peter Jangbratt, Chef för Scandic Hotels Sverige.

”Vi ser med glädje fram emot att få välkomna Scandic Hotels som hyresgäst i Örebro Entré. Hotellet, inklusive restaurang, kommer att på ett positivt sätt bidra till stadsutvecklingen”, säger Klöverns VD Rutger Arnhult.

Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se
Lars Norrby, IR, 076-777 38 00, lars.norrby@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.