Klövern tecknar 15-årigt hyresavtal med Nordic Choice Hotels i Västerås

2015-12-17

Avtalet, som är villkorat av att bygglov erhålls, omfattar cirka 4 000 kvm hotellyta i en planerad ny spännande modernistisk byggnad vid centralstationen i Västerås. Hotellet kommer att ha cirka 150 rum. Inflyttning är beräknad till den 1 oktober 2017.

”Det känns fantastiskt kul att få öppna ett nytt Comfort hotell i Västerås. Det händer mycket i staden nu, särskilt i det område där hotellet kommer att ligga. Vi kommer att kasta oss in i stadsdelens omvandling och bidra med att sätta vår prägel på området. Västeråsarna och besökarna kan se fram emot att få ett nytt hotell som erbjuder alla en bra deal.”, säger Camilla Bergman, kedjedirektör på Comfort Hotel i Norden.

”Vi ser med glädje fram emot att få välkomna Nordic Choice Hotels som hyresgäst i den planerade nya byggnaden vid centralstationen. Hotellet, inklusive restaurang, kommer att på ett positivt sätt bidra till utvecklingen av Västerås.”, säger Klöverns VD Rutger Arnhult.

Annordia har varit rådgivare till Klövern.

Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder kunden effektiva lokaler i valda tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 08-400 500 50, E-post: info@klovern.se.

Informationen är sådan som Klövern AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 december 2015.