Klövern – Meddelande om utfall i skriftligt förfarande

2021-05-17

Den 11 maj 2021 skickades en kallelse till skriftligt förfarande till obligationsinnehavarna i Klövern AB (publ):s (”Klövern”) seniora säkerställda obligation som emitterades i oktober 2019 med ett belopp om 50 000 000 USD med ISIN NO0010866205 (”Obligationslånet”). Obligationsinnehavarna har enhälligt godkänt samtliga förslag till ändringar som framgår av kallelsen bland annat att beloppet som kan emitteras under Obligationslånet höjs till 100 000 000 USD och att löptiden förlängs till den 15 juli 2023. De ändrade villkoren för obligationerna är gällande från den 12 maj 2021. I samband med detta utökas beloppen avseende lämnade säkerheter. Det skriftliga förfarandet är därmed avslutat.

Jens Andersson, Finanschef, 076-855 67 02, jens.andersson@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterat på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, Email: info@klovern.se.

Detta är sådan information som Klövern AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, klockan 17:15 CEST den 17 maj 2021.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.