Klövern – Meddelande om skriftligt förfarande

2021-05-11

Klövern AB (publ) (”Klövern”) har idag instruerat Nordic Trustee & Agency AB (publ) (”Agenten”), som agerar agent under Klöverns seniora säkerställda obligation som emitterades i oktober 2019 med ett belopp om 50 000 000 USD med ISIN NO0010866205 (”Obligationslånet”), att inleda ett skriftligt förfarande där Klövern ber om att obligationsinvesterarna röstar för att ändra vissa bestämmelser i villkoren för Obligationslånet.

Klövern önskar ändra villkoren för Obligationslånet och emittera ytterligare 50 000 000 USD till ett fåtal investerare samt förlänga den tidigare löptiden som löper till den 15 oktober 2021 till att löpa till den 15 juli 2023. I samband med detta kommer bland annat lämnade säkerheter att utökas.

Ett meddelande om skriftligt förfarande kommer att skickas till samtliga obligationsinnehavare den 11 maj 2021 i enlighet med villkoren för Obligationslånet. Det skriftliga förfarandet avslutas senast den 31 maj 2021.

Kallelsen gällande skriftligt förfarande finns på Klöverns webbplats (kelly.corem.se) och på Agentens webbplats (www.stamdata.com).

Jens Andersson, Finanschef, 076-855 67 02, jens.andersson@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterat på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, Email: info@klovern.se.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.