Klövern informerar om ny finansiering

2020-05-19

Klövern har hittills under det andra kvartalet 2020 refinansierat 5,0 miljarder kronor i befintliga banklån och säkerställda obligationer samt erhållit nya lån och kreditbeslut avseende nya lån om totalt 3,8 miljarder kronor. De nya lånen kommer bland annat att användas vid förfall av ett obligationslån om 750 mkr i juni 2020.

Inklusive den nya finansieringen, och justerat för förfall av obligationslånet, uppgick den genomsnittliga kapitalbindningen per den 19 maj 2020 till 4,3 år medan den genomsnittliga finansieringsräntan uppgick till 2,4 procent. Motsvarande siffror per den 31 mars 2020 uppgick till 3,6 år, respektive 2,4 procent.

”Det är glädjande att vår strategi att jobba nära våra banker möjliggör betydande ny finansiering i en exceptionell tid där den tidigare stabila kapitalmarknaden snabbt har förändrats”, säger Jens Andersson, Finanschef på Klövern.

Jens Andersson, Finanschef, 076-855 67 02, jens.andersson@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.

Denna information är sådan information som Klövern AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 maj 2020 kl. 17:30 CEST.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.