Klövern förvärvar hälften av self storage-bolaget Servistore

2020-10-30

Klövern har tecknat avtal om att förvärva 50 procent av aktierna i self storage-bolaget Servistore för 18,5 mkr.

Servistore har nio anläggningar i Sverige, med en tionde på gång som öppnar i Visby i mars 2021. Bolaget har totalt cirka 20 000 kvm self storage-yta på sex orter.

Klövern har sju self storage-anläggningar i Sverige, med en total yta på cirka 7 000 kvm, som bedrivs under varumärket Big Pink. Dessa anläggningar kommer att digitaliseras av Klövern, för att sedan namnändras och överföras till Servistore. En ytterligare anläggning planeras att öppnas i Nyköping i mars 2021. Därutöver finns ett antal olika lokaler i Klöverns fastighetsbestånd som utreds för self storage-verksamhet.

”Servistore är en innovativ aktör inom self storage-branschen som erbjuder en helt digital kundresa, riktad både till privatpersoner och företag. Det är glädjande att vi funnit en partner att utveckla self storage-produkten tillsammans med”, säger Rutger Arnhult, VD på Klövern.

”Vi är glada att få med Klövern som delägare i Servistore och är övertygade om att detta kommer ge ännu fler expansionsmöjligheter för nya anläggningar. Servistore startade sin verksamhet 2006. Vi lanserade redan 2016, som första operatör i Sverige, vad vi anser är nästa generation av self storage och detta har vi fortsatt att utveckla sedan dess. Utgångspunkten är enkelhet, man ska som kund ha möjligheten att boka, betala och tillträda förråd när det passar en själv”, säger Ivan Elgstrand, VD på Servistore.

Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se
Jakob Mörndal, Affärsområdeschef Konceptutveckling, 073-069 70 59, jakob.morndal@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.