Klövern AB (publ) : Klöverns styrelse utser Rutger Arnhult till ny VD

2011-12-06

Klöverns styrelse har beslutat att utse Rutger Arnhult till ny VD för Klövern. Han tillträder som VD den 1 januari 2012.

Rutger Arnhult är sedan 2007 VD för börsnoterade Corem Property Group AB, men lämnar den befattningen i samband med tillträdet på Klövern. Arnhult har varit aktiv inom fastighetsbranschen i 22 år bl a som medgrundare i fastighetsbolagen M2 Gruppen, Din Bostad, Locellus och Corem Property Group. Han har tidigare varit anställd på Alfred Berg Fondkommission, Öhman J:or Fondkommission samt Svenska Handelsbanken. Rutger Arnhult är 44 år och civilekonom. Han ingår sedan 2009 i Klöverns styrelse, men har inte varit delaktig i beslutet om ny VD.

Klöverns nuvarande VD Gustaf Hermelin lämnar sin befattning vid samma tidpunkt för att bli VD för Brinova Fastigheter AB.

Nyköping 6 december 2011

Gustaf Hermelin, VD, 0155-44 33 10/070-560 00 00, gustaf.hermelin@klovern.se
Britt-Marie Einar, Finans- och IR-chef, vVD, 0155-44 33 12/070-224 29 35, britt-marie.einar@klovern.se
Rutger Arnhult, tillträdande VD, 072-301 53 31
Fredrik Svensson, Klöverns styrelseordförande, 073-988 70 11

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang möter kundens behov av lokaler och tjänster i svenska tillväxtregioner. Klövern har affärsenheter i tio städer: Borås, Karlstad, Kista, Linköping, Norrköping, Nyköping, Täby, Uppsala, Västerås och Örebro. Fastigheternas värde uppgick till ca 14,6 miljarder kronor och hyresvärdet på årsbasis var ca 1,6 miljarder kronor per den 30 september 2011. Klövernaktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm Mid Cap.

Klövern AB (publ), Box 1024, 611 29 Nyköping. Tel 0155-44 33 00, Fax 0155-44 33 22.
Org.nr 556482-5833. Styrelsens säte: Nyköping. kelly.corem.se.

Informationen är sådan som Klövern AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 december 2011.