Klövern AB (publ): Klövern emitterar ett hybridobligationslån om 800 mkr

2018-06-14

Klövern AB (publ) har framgångsrikt emitterat ett hybridobligationslån om totalt 800 mkr inom ett rambelopp om 1 500 mkr. Obligationslånet har en evig löptid och löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 600 räntepunkter fram till första inlösendagen. Klövern har möjlighet att förtidsinlösa hybridobligationerna den 21 juni 2023 och varje räntebetalningsdag därefter. Emissionslikviden kommer att användas till allmänna verksamhetsändamål och Klövern kommer att ansöka om notering av det nya obligationslånet på Nasdaq Stockholms Corporate Bond List.

Nordea och Swedbank har agerat Joint Bookrunners i samband med hybridobligationsemissionen. Mannheimer Swartling och MAQS Advokatbyrå har varit legala rådgivare.

Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se
Lars Norrby, IR, 076-777 38 00, lars.norrby@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.