Klövern AB (publ): Flaggning avseende Klöverns innehav av egna aktier

2018-11-23

Klövern hade per den 22 november 2018 ett totalt innehav av 80 040 000 egna stamaktier av serie B, vilket motsvarar 8,58 procent av totalt antal registrerade aktier och 5,02 procent av totalt antal röster. Förvärven av egna aktier har skett i enlighet med beslut på årsstämma den 26 april 2018.

Det totala antalet aktier i Klövern uppgår till 932 437 980, varav 73 660 263 stamaktier av serie A, 842 333 717 stamaktier av serie B och 16 444 000 preferensaktier. En stamaktie av serie A berättigar till en (1) röst medan en stamaktie av serie B, liksom en preferensaktie, berättigar till en tiondels (1/10) röst. Totalt antal röster i bolaget uppgår till 159 538 034,7.

Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på kelly.corem.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.

Denna information är sådan information som Klövern AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 november 2018 kl. 14:00 CET.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.