Kistamässan öppnar

2008-09-09

I nya lokaler mitt i Kista Science City öppnas etapp 1 av totalt 3. Första etappen omfattar ca 11 000 kvm mässlokaler inkluderande restaurang och konferensanläggning. Under en kortare period är Kistamässans entré tillfälligt förlagd till Vågögatan.

Etapp 2, som beräknas vara färdig i maj 2009, kommer bl a att omfatta den nya stora entréhallen med ingång direkt från Kistagången. Den tredje och avslutande etappen omfattar det hotell som kommer att byggas i direkt anslutning till Kistamässan.

”Mässan blir den naturliga mötesplats som hittills saknats i Kista”, säger Klöverns VD Gustaf Hermelin. ”Både det lokala näringslivet i Stockholm samt stora internationella företag får en lämplig arena för sina årsstämmor, mässor och events, vilket kommer att betyda oerhört mycket för Kistas och hela norra Stockholms utveckling.”

Kommunikationerna till Kistamässan är ypperliga. Det går tunnelbana till Kista Centrum och pendeltåg till Helenelunds station. Dessutom finns det avfart direkt från E4. Lagom till Mässans öppnande inför också Flygbussarna en hållplats vid Kistamässan.

Program vid invigning:

14.00 Pressvisning av Kistamässan
15.00 Fri rundvandring på fackmässan Konfex & Events
15.30 Välkommen till Kistamässans monter E:21
16.00 Alla hälsas välkomna av Staffan Svenby, ordf Kistamässan och Gustaf Hermelin, VD Klövern

Därefter inviger Sten Nordin, Finansborgarråd Stockholm Stad, Kistamässan.

Nyköping, 9 september 2008

För ytterligare information:
Gustaf Hermelin, VD, tel 0155-44 33 10, 070-560 00 00, gustaf.hermelin@klovern.se
Caesar Åfors, Ekonomidirektör och vice VD, tel 0155-44 33 02, 070-662 48 48, caesar.afors@klovern.se
Britt-Marie Einar, Finans- och informationschef, tel 0155-44 33 12, 070-224 29 35,
britt-marie.einar@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang möter kundens behov av lokaler och tjänster i svenska tillväxtregioner. Klövern har idag geografiska enheter i tio städer/orter: Borås, Karlstad, Kista, Linköping, Norrköping, Nyköping, Täby, Uppsala, Västerås och Örebro. Per den 30 juni 2008 uppgick fastigheternas värde till ca 12,2 miljarder kronor och hyresvärdet på årsbasis var ca 1,3 miljarder kronor. Klövernaktien är noterad på OMX Nordiska Börs i Stockholm, medelstora bolag.

Klövern AB (publ), Box 1024, 611 29 Nyköping. Tel 0155-44 33 00, Fax 0155-44 33 22.
Org.nr 556482-5833. Styrelsens säte: Nyköping. Hemsida: kelly.corem.se