Adcore och Intershop i strategiskt samarbete

2000-12-19

Samarbetet inleddes i början av året och innebär bland annat att Adcores konsulter och utvecklare utbildas i Intershops programvara Enfinity och att de båda företagen gör gemensamma marknadsföringsaktiviteter.

– Intershop är en av marknadens ledande leverantörer av programvara för e-handelslösningar. Dessutom agerar både Intershop och Adcore globalt vilket gör att vi kan dra nytta av varandras kontakter och erfarenheter internationellt. Detta har i sin tur våra kunder stor glädje av, säger Christer Wallin, Manager Sales Solutions på Adcore.

Samarbetet har redan resulterat i ett antal betydande e-handelsprojekt. I Sverige har Adcore och Intershop byggt lösningar åt till exempel ABB Automations och Systembolaget. För ABB skapades en e-handelslösning där deras kunder, partner och underleverantörer enkelt och via en personligt utformad webbsida kan få reda på priser, tillgång på produkter och lägga order. Lösningen gjorde att kundens, leverantörens och ABB Automations kostnader och ledtider minskades betydligt. Adcore och Intershop har även byggt en lösning åt Canon i Benelux.

– Vi har stort förtroende för Adcore och ser redan resultat av vårt samarbete. Vår produkt i kombination med Adcores kompetens och integrationskunnande ger kunderna stora fördelar, säger Pär-Ola Rosén, VD för Intershop Communications AB.

Stockholm den 19 december 2000, Adcore AB (publ)