Adcore i ny affär med Apoteket AB

2001-07-03

Adcore kommer för Apotekets räkning att bygga en ny e-handelsplats som möjliggör att konsumenter kommer att kunna erbjudas att köpa receptfria produkter från apotek på nätet.

Adcore levererar e-lösningen med betalningsmöjligheter, information och kopplingar till bakomliggande system. Plattformen för den kommande e-handelsplatsen är baserad på företaget Intershops mjukvara Enfinity. Projektet är utformad som en tvåstegs- raket där det första steget produktionssätts den 1 november och det andra steget den 1 februari 2002.

”Vi är mycket nöjda med att få arbeta åt Apoteket. Det har varit en omfattande upphandling som pågått under lång tid och därför är vi mycket stolta över det nya förtroende som Apoteket visat oss. Extra roligt är det eftersom e-handelsplatsen kommer att underlätta för konsumenterna att få lättillgängliga apoteksprodukter”, säger Ole Oftedal, VD på Adcore.

”Apoteket är en strategiskt viktig kund för Intershop. Apoteket är en välkänd organisation och därför är det mycket tillfredsställande att se att de valt just oss som tjänsteleverantör trots att vi verkar på en marknad med hård konkurrens”, säger Pär-Ola Rosén, VD Region Norden på Intershop.

Adcore har tidigare arbetat på uppdrag av Apoteket och då tagit fram en lösning åt sjukhusavdelningar som innebär att de kan beställa apoteksprodukter från sjukhusapoteken.

Adcore AB (publ)

Stockholm 2001-07-03